Dieta 1000-kalorii – co jeść żeby nie czuć głodu

Chcąc pozbyć się nadprogramowych kilogramów, wiele osób decyduje się na znaczące ograniczenie spożywanych posiłków. Dieta 1000-kalorii jest jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań. Przed zdecydowaniem się na podjęcie tego wyzwania, warto pamiętać, że ograniczenia w jadłospisie nie powinny trwać dłużej niż tydzień. Istotne jest również, aby wiedzieć, co warto jeść, by nie czuć głodu i dzięki temu wytrwać w podjętym postanowieniu.

Uczucie głodu pomaga zniwelować jedzenie w równych odstępach czasu. Ustalony jadłospis powinien się składać z 5 posiłków o konkretnych wartościach energetycznych. W środku dnia warto poświecić czas na obiad, który przy takim podziale, powinien stanowić największą dawkę energii.

Dieta 1000-kalorii powinna opierać się na pożywieniu, które wyróżnia się niską wartością gęstości energetycznej. Pojęcie to odnosi się do pokarmów o stosunkowej dużej objętości, ale równocześnie niskiej wartości energetycznej. Wymóg ten doskonale spełniają dania z dużą zawartością warzyw, których podstawą są pełnoziarniste makarony, brązowy ryż lub grube kasze. Uczucie głodu świetnie zwalcza również właściwa dawka wody – zakłada się, że powinno się pić co najmniej dwa litry dziennie.