Praca zdalna – jak nie zwariować i zdrowo się odżywiać?

Praca zdalna dla wielu osób wydaje się być preferowanym trybem wykonywania swoich obowiązków – zacisze własnego pokoju staje się wtedy prywatnym biurem, do którego nie musimy dojeżdżać. Szybko okazuje się jednak, że owa sytuacja niesie za sobą nie tylko zalety, lecz również wady, które z czasem coraz trudniej jest ignorować. Zmienia się przede wszystkim nasz system odżywiania się – nie musimy przygotowywać wcześniej lunchu, wszystko mamy pod ręką. Czy jest to jednoznacznie dobra sytuacja?

Praca zdalna – jak nie zwariować i zdrowo się odżywiać?

Niestety, doświadczenie pokazuje, iż pracując zdalnie często zapominamy o spożywaniu regularnych posiłków (lub wręcz przeciwnie, oddajemy się w ciągłe podjadanie przekąsek). Wcześniej musieliśmy przecież wszystko zaplanować, zabrać do biura trzy posiłki, które przygotowaliśmy w domu, lub zakupić je w pobliskiej restauracji. Co zrobić, by powrócić do zdrowych nawyków sprzed kilku miesięcy?

Rozwiązania są dwa. Pierwszym z nich jest powierzenie przygotowywania zbilansowanych i zdrowych posiłków grupie cateringowej. Będziemy wtedy pewni, iż odżywiamy się regularnie oraz dostarczamy organizmowi wszystkich niezbędnych składników i minerałów. Drugim jest powrót do planowania posiłków i gotowania ich „na zapas”, dzięki czemu nie będziemy podjadać, a i posiłki będą odpowiednio zrównoważone.

Niezwykle ważne jest również spożywanie posiłków w miejscu innym, niż nasze domowe biurko pracownicze. Pozwoli nam to na chwilę oddechu od narastających obowiązków oraz oczyścić umysł, co zwiększy nasz poziom zaangażowania oraz kreatywność. Podobne przerwy możemy robić na kawę, herbatę oraz aktywność fizyczną, która jest niezwykle ważna, gdy wykonujemy pracę siedzącą.

Warto więc wrócić do planowania oraz przygotowywania domowych dań, jak i również spożywania ich z dala od pracy zdalnej. Regularne posiłki oraz aktywność fizyczna podczas wykonywania swoich obowiązków powinny nie tylko przynieść pozytywne zmiany zdrowotne, ale i również zmniejszyć stres oraz negatywne emocje związane z nowym trybem funkcjonowania.