Jak przytyć? Sprawdzone sposoby na zwiększenie masy ciała!

Powstaje coraz więcej artykułów na temat sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów, które mają na celu pomóc osobom z nadwagą czy otyłością pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Nie można zapominać jednak o osobach, które zmagają się z odwrotnym problemem, czyli tych, którzy usiłują przybrać na masie, często z marnym skutkiem. Osoby naturalnie szczupłe, tak zwani ektomorficy, często starają się zwiększyć swoją masę mięśniową, lecz podchodzą do tego ze złej strony. Co zatem należy czynić, by skutecznie i trwale zbudować silne mięśnie, gdy posiada się szybki metabolizm?

Jak przytyć? Sprawdzone sposoby na zwiększenie masy ciała!

Podstawą zarówno do zrzucenia, jak i zyskania kilogramów jest oczywiście odpowiednia dieta. W przypadku ektomorfików, którzy chcieliby zyskać na masie mięśniowej, zalecane jest spożywanie dużej ilości kalorii, co w połączeniu z ćwiczeniami siłowymi powinno zaowocować nowymi rekordami wagowymi. Należy jednak pamiętać, iż nie mogą to być jakiekolwiek kalorie – jedzenie czipsów i batoników czekoladowych nie dostarczy odpowiednich makro- i mikroskładników, których organizm potrzebuje do rozwoju w dobrym kierunku.

Po jakie produkty w takim razie warto sięgnąć przechadzając się pomiędzy sklepowymi półkami? Tutaj najlepszym wyborem będzie żywność wysokokaloryczna, która jednak bogata jest w witaminy, minerały, białko i węglowodany. Niezawodnym wyborem są więc orzechy i nasiona, które są również niezastąpionym źródłem zdrowych tłuszczów. Słonecznik, migdały, orzechy brazylijskie czy chociażby masło orzechowe będą świetnymi przekąskami czy składnikami do obiadu.

Warto jest również wyposażyć szafkę kuchenną w kasze, ryż i makaron pełnoziarnisty. Są nieocenionym źródłem energii, która potrzebna będzie podczas wyciskania nowych rekordów na ławeczce czy na martwym ciągu. Najlepszym źródłem białka jest oczywiście mięso – dla weganów jednak proponujemy zmienić je na warzywa strączkowe, w tym rożne odmiany fasoli, soczewicę i groch. Odpowiednie połączenie solidnych posiłków i wyczerpujących ćwiczeń siłowych powinny zaowocować poprawą wyglądu, samopoczucia i pewności siebie – przygotuj więc sycący posiłek i rusz w drogę w kierunku siłowni!