Dieta 1500 kcal – dla kogo?

Wiele osób poszukuje dla siebie odpowiedniej diety, która w szybki i skuteczny sposób pozwoli im zrzucić zbędne kilogramy. Do wyboru jest przecież wiele opcji: wariant ketogeniczny, nisko tłuszczowy czy chociażby paleo. Istnieje jednak dieta, która złożona jest z dwóch podstawowych zasad. Pierwszą z nich jest spożywanie zbilansowanych posiłków, a druga zakłada zmniejszenie przyjmowanych kalorii do 1500 kcal dziennie.

Dieta 1500 kcal – dla kogo?

Nazwa mówi sama za siebie – spożywane w każdy dzień kalorie redukujemy do poziomu 1500, a uciążliwe kilogramy powinny same znikać z naszego ciała. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ przy dietach restrykcyjnych niezwykle istotne jest, by do organizmu wprowadzać zbilansowane posiłki, które dostarczą nam niezbędnych składników odżywczych i minerałów. Jedząc mniej, musimy przecież nadal mieć energię na ćwiczenia czy pracę.

Dlatego kluczowe jest połączenie węglowodanów złożonych z chudym białkiem oraz zdrowymi tłuszczami. Idealne będą przeróżne owoce i warzywa, które przy swojej niskiej kaloryczności dostarczają wiele niezbędnych mikroskładników, a do tego większość z nich zawiera błonnik, który pomaga w regulacji wypróżniania się. Dodanie chudego mięsa oraz tłuszczów pochodzących z awokado czy oliwy również jest wskazane. Zabrania się natomiast wszelkiego rodzaju węglowodanów prostych, w tym wszelkich słodyczy lub produktów cukier zawierających. Alkohol również powinien pójść w odstawkę, szczególnie, gdy przyjmowany jest w dużych ilościach.

Dieta 1500 kcal jest przeznaczona szczególnie dla tych, którzy chcieliby połączyć zdrowe odżywianie z treningiem siłowym, a kilogramy zrzucać stopniowo i pewnie, bez efektu jojo. Jest to świetna propozycja dla osób wykonujących pracę siedzącą, którzy nie mogą sobie zbytnio pozwolić na ruch w ciągu dnia. Sprawdzi się ona zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, choć w przypadku tych ostatnich zalecamy jednak podniesienie górnego limitu spożywanych kalorii o 100 lub 200 z powodu różnicy budowy ciała oraz zapotrzebowania energetycznego.